گروه حوادث: مرد جوان که علاقه زیادی به فیلم‌های پلیسی داشت، وقتی دید خودروی پلیس در جریان تعقیب و گریز پنچر شده، به کمک ماموران رفت و باعث دستگیری قاچاقچیان شد.

دستگیری متهمان

چند روز قبل ماموران اداره نهم پلیس آگاهی تهران در آزادراه تهران - کرج به یک خودروی پژو که 2 سرنشین داشت مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند. با فرار سرنشینان پژو، عملیات تعقیب آنها شروع شد اما جوان راننده با ویراژ دادن در آزادراه سعی داشت هر طوری شده از دست پلیس فرار کند.

درحالی‌که ماموران، سایه‌ به سایه‌ در تعقیب خودروی پژو بودند، ناگهان یکی از متهمان شروع به پرتاب کردن میخ‌های سه‌پر و اشیای تیز و برنده کرد تا از این طریق مانع ادامه حرکت خودروی پلیس شود. تعقیب و گریز ادامه داشت و با اینکه ماموران همچنان از راننده پژو می‌خواستند توقف کند اما او به‌رغم تصادف با چند خودروی عبوری، همچنان به فرار ادامه می‌داد.

چند دقیقه بعد وقتی یکی از چرخ‌های خودروی پلیس با عبور از روی میخ‌های سه پر پنچر شد و ماموران متوجه شدند که قادر به ادامه تعقیب نیستند، در کنار بزرگراه توقف کردند و از خودروی زانتیایی که پشت سر آنها در حرکت بود، خواستند توقف کند. راننده زانتیا مرد جوانی بود که علاقه زیادی به فیلم‌های پلیسی داشت و از وقتی متوجه تعقیب و گریز ماموران با متهمان فراری شده بود، پشت سر آنها حرکت می‌کرد تا عملیات پلیس را تماشا کند. او به محض توقف، از ماموران خواست سوار ماشین وی شوند و به این ترتیب عملیات تعقیب ادامه پیدا کرد.

مرد جوان که مهارت زیادی در رانندگی داشت، با سبقت گرفتن از خودروهای عبوری به متهمان تحت تعقیب نزدیک و نزدیک‌‌تر می‌شد و این در حالی بود که خودروی پژو همچنان با سرعت زیادی در حال فرار بود. چند دقیقه بعد، درحالی‌که هردو خودرو به نزدیکی کرج رسیده بودند، پژوی متهمان به خاطر تصادف با خودروهای عبوری در کنار خیابان متوقف شد و آنها با پای پیاده به فرار ادامه دادند.

ماموران نیز به سرعت از زانتیای مرد جوان پیاده شدند و لحظاتی بعد موفق شدند هر دو مرد جوان را دستگیر کنند. با انتقال خودروی متهمان به اداره آگاهی، بیش از هزار بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی که در صندوق عقب و داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف و آنها راهی بازداشتگاه شدند.

سرهنگ حسین احمدی، معاون عملیات پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: این پرونده با وظیفه شناسی راننده زانتیا و کمک او به نتیجه رسید و تمامی افرادی که خودروی آنها در جریان فرار متهمان آسیب دیده برای طرح شکایت می‌توانند به نزدیک‌ترین مرجع انتظامی یا قضایی مراجعه کنند.

کد خبر 126306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز